Januari – är jag på väg?

calligraphy, new years resolution, and inspirational quote-bild

Tänkte ägna sista dagen av årets första månad åt att stämma av mina mål jag satt upp för 2018. Är jag on track? Hur gick det? Vad behöver jag fokusera på nästa månad?

Mål 1: Inspireras av andras framgång

Ja, här är jag absolut i fas. Jag har delat med mig av två framgångsknep som jag lärt mig av Fredrik Eklund. Jag ska fortsätta att inspireras även nästa månad! Läs här och här.

Mål 2: Köpa en drömväska

Check – en Mulberry Bayswater i svart med gulddetaljer är numera min bästa vän.

Mål 3: Investera 10% av min inkomst på ting som hjälper mig nå mina mål

Väskköpet kvalificerar garanterat in i den här kategorin. Även om det blev lite mer än 10% som gick åt…

Mål 4: Investera i ISK varje månad
Yes – även denna är ordnad.

Träna 3 gånger i veckan
Här nådde jag bara nästan fram, prickade inte in tre pass varje vecka. Därför blir det här målet nästa månads nya vana att implementera. Jag känner mig peppad att kunna pricka av det här målet när februari är slut.

Äta 100% vegetariskt tre dagar i veckan

Check på den – det här var faktiskt enklare än jag trott. Jag har också fokuserat extra mycket på den här, då jag valde att ha det här målet som januaris nya vana.

Lägga till en ny vana varje månad

Se ovan. Den här månaden fick mitt vegofouks bli min nya vana.

Testa att leva som vegan en hel vecka

Den här har jag tänkt ta lite senare i vår, och jag är säker på att jag kommer att klara det.

Blogga 3 dagar i veckan: Måndag, onsdag och lördagar

Har inte lyckats 100% – men bloggat mer än jag gjorde i höstas i alla fall. Ska verkligen fokusera på min tre dagar i veckan här.

Planera min vecka varje söndag (50 av 52 veckor)

Yes – så mysigt att sätta sig ner med plannern och en kopp kaffe för att planera och få koll på veckan som kommer.

Avsluta KonMari

Januari har bjudit på 0 KonMari, mitt nästa steg är att ta hand om barnens saker.

Skriva bullet journal 260/365 dagar (snitt 5 dagar i veckan)

Yes, det här har också gått fint, jag uppskattar verkligen upplägget med min nya planner, en perfekt kombination av drömmar, reminders och to dos.

Hitta ett nytt drömboende

Det här målet tänkte jag också ta lite senare i år.

Resa till en ny plats med någon jag älskar

Inte januari, bjöd mest på turer till UK med jobbet. Men i mars åker jag och Tobbe till Nice för en weekend. Mys!

Ha dejt med Tobbe en gång i månaden

Yes – förra veckan hade vi dejt på en av våra favoritrestauranger

Åka på en riktigt härlig familjesemester

Det här blir i sommar, vi har inte riktigt bestämt vart än.

 

Så på det stora hela – en riktigt bra månad! Har verkligen fokuserat på mina mål och prioriterat saker som är viktiga för mig. Känner mig stolt!

Bildkälla

Lämna en kommentar